NF EN 1559-1

NF EN 1559-1

September 1997
Standard Cancelled

Founding. Technical conditions of delivery. Part 1 : general

Le présent document fait partie d'une série de normes européennes traitant des produits de fonderie. Cette norme est composée de six parties. La partie 1 couvre les conditions techniques générales de fourniture - Tous alliages.

Main informations

Collections

National standards and national normative documents

Publication date

September 1997

Number of pages

24 p.

Reference

NF EN 1559-1

ICS Codes

77.140.80   Iron and steel castings

Classification index

A00-500-1

Print number

1 - 07/12/2002

European kinship

EN 1559-1:1997
Sumary
Founding. Technical conditions of delivery. Part 1 : general

Le présent document fait partie d'une série de normes européennes traitant des produits de fonderie. Cette norme est composée de six parties. La partie 1 couvre les conditions techniques générales de fourniture - Tous alliages.
Replaced standards (3)
NF A00-501-0
August 1989
Standard Cancelled
Foundry products. General technical conditions of order and supply. Part 0 : all alloys.

La présente norme fixe pour les clients et les fondeurs, agissant contractuellement dans le cadre de la sous-traitance industrielle, les conditions techniques générales de commande, de fourniture et de livraison des pièces de fonderie. Les conditions particulières de livraison, propres à chaque catégorie d'alliage ou de fabrication, seront définies dans les autres parties de cette norme.

NF A00-501-7
December 1993
Standard Cancelled
Foundry products. General technical conditions of order and supply. Part 7 : lost pattern investment castings.

Le présent document fixe pour les clients et les fondeurs agissant contractuellement dans le cadre de la sous-traitance industrielle, les conditions techniques particulières de commande, de fourniture et livraison des pièces moulées de précision produites par modèles perdus.

NF A00-501-8
November 1994
Standard Cancelled
Foundry products. General technical conditions of order and supply. Part 8 : investment castings produced by plaster or ceramic moulding.

Le présent document fixe pour les clients et les fondeurs agissant contractuellement dans le cadre de la sous-traitance industrielle, les conditions techniques particulières de commande, de fourniture et de livraison pour les pièces moulées produites par le procédé dit à la "cire perdue" avec moulage plâtre ou céramique.

Standard replaced by (1)
NF EN 1559-1
April 2011
Standard Current
Founding - Technical conditions of delivery - Part 1 : general

Le présent document établit les conditions générales techniques de fourniture des pièces moulées réalisées à partir de matériaux métalliques de fonderie, à l'exception des alliages de cuivre. Il ne s'applique pas aux pièces moulées métalliques pour retraitement, du type lingots destinés à la forge, billettes et blooms de coulée continue. Dans sa structure, la présente partie de la NF EN 1559 utilise un système d'identification des conditions techniques de fourniture, distinguant ainsi les spécifications qui doivent faire l'objet d'un accord au moment de l'appel d'offres et de la commande de celles qui peuvent faire l'objet de ce même type d'accord de manière optionnelle. La norme identifie aussi les spécifications obligatoires.

ZOOM ON ... the Requirements department
To comply with a standard, you need to quickly understand its issues in order to determine its impact on your activity.

The Requirements department helps you quickly locate within the normative text:
- mandatory clauses to satisfy,
- non-essential but useful clauses to know, such as permissions and recommendations.

The identification of these types of clauses is based on the document “ISO / IEC Directives, Part 2 - Principles and rules of structure and drafting of ISO documents ”as well as on a constantly enriched list of verbal forms.

With Requirements, quickly access the main part of the normative text!

With Requirements, quickly access the main part of the normative text!
New: UPSELL service
- The UPSELL service allows you to easily update one of your standards.
- With a single click, add a new language, the Requirements or Redline+ service and add one or more additional users.
- Whether you are in the process of acquiring a standard or it is already available in your personal space, the UPSELL service is available at every stage to help you understand it and implement it within your organization.
Need to identify, monitor and decipher standards?

COBAZ is the simple and effective solution to meet the normative needs related to your activity, in France and abroad.

Available by subscription, CObaz is THE modular solution to compose according to your needs today and tomorrow. Quickly discover CObaz!

Request your free, no-obligation live demo

I discover COBAZ