NF EN 60335-2-66/A1
Safety of household and similar electrical appliances - Part 2-66 : particular requirements for water-bed heaters
Le présent document a pour objet de modifier les articles 2, 7 et 11 de la NF EN 60335-2-66. Ce document entre dans le champ d'application de la Directive Basse Tension n° 73/23/CEE du 19/02/1973 modifiée par 93/68/CEE du 22/07/1993.
Le présent document a pour objet de modifier les articles 2, 7 et 11 de la NF EN 60335-2-66. Ce document entre dans le champ d'application de la Directive Basse Tension n° 73/23/CEE du 19/02/1973 modifiée par 93/68/CEE du 22/07/1993.
Le présent document traite de la sécurité des dispositifs de chauffage électriques pour matelas à eau, y compris leurs dispositifs de commande, pour usages domestiques et analogues, dont la tension assignée n'est pas supérieure à 250 V. Les appareils non destinés à un usage domestique normal mais qui néanmoins peuvent constituer une source de danger pour le public, tels que les appareils destinés à être utilisés dans des hôtels, sont compris dans le domaine d'application du présent document. Ce document entre dans le champ d'application de la Directive Basse Tension n° 73/23/CEE du 19/02/1973 modifiée par 93/68/CEE du 22/07/1993.
The Requirements department helps you quickly locate within the normative text:
- mandatory clauses to satisfy,
- non-essential but useful clauses to know, such as permissions and recommendations.
The identification of these types of clauses is based on the document “ISO / IEC Directives, Part 2 - Principles and rules of structure and drafting of ISO documents ”as well as on a constantly enriched list of verbal forms.
With Requirements, quickly access the main part of the normative text!

COBAZ is the simple and effective solution to meet the normative needs related to your activity, in France and abroad.
Available by subscription, CObaz is THE modular solution to compose according to your needs today and tomorrow. Quickly discover CObaz!
Request your free, no-obligation live demo
I discover COBAZ