NF EN 61131-3
Programmable controllers - Part 3 : programming languages
Le présent document spécifie la syntaxe et la sémantique des langages de programmation utilisés pour les automates programmables tels que définis dans la Partie 1 de la NF EN 61131.
Le présent document spécifie la syntaxe et la sémantique des langages de programmation utilisés pour les automates programmables tels que définis dans la Partie 1 de la NF EN 61131.
Le présent document constitue la Partie 3 de la norme NF EN 61131 qui est composée de 8 parties. La Partie 3 spécifie la syntaxe et les sémantiques des langages de programmation pour les contrôleurs programmables tels qu'ils sont définis dans la Partie 1 de la norme NF EN 61131. Les fonctions d'entrée de programme, d'essais, de supervision, des systèmes d'exploitation, etc, sont spécifiées dans la Partie 1 de la norme NF EN 61131.
The Requirements department helps you quickly locate within the normative text:
- mandatory clauses to satisfy,
- non-essential but useful clauses to know, such as permissions and recommendations.
The identification of these types of clauses is based on the document “ISO / IEC Directives, Part 2 - Principles and rules of structure and drafting of ISO documents ”as well as on a constantly enriched list of verbal forms.
With Requirements, quickly access the main part of the normative text!

- With a single click, add a new language, the Requirements or Redline+ service and add one or more additional users.
- Whether you are in the process of acquiring a standard or it is already available in your personal space, the UPSELL service is available at every stage to help you understand it and implement it within your organization.
COBAZ is the simple and effective solution to meet the normative needs related to your activity, in France and abroad.
Available by subscription, CObaz is THE modular solution to compose according to your needs today and tomorrow. Quickly discover CObaz!
Request your free, no-obligation live demo
I discover COBAZ