NF ISO 6847

NF ISO 6847

December 1987
Standard Cancelled

Manual metal arc welding. Covered electrodes. Deposition of A weld metal pad for chemical analysis.

La présente norme définit le mode d'exécution d'un dépôt de métal d'apport obtenu par fusion d'électrodes enrobées utilisées manuellement elle précise le mode de prélèvement des copeaux pour l'analyse chimique par voie humide et les conditions de préparation du dépôt en vue de l'analyse spectrale.Les dépôts peuvent être obtenus normalement à partir d'électrodes de diamètre 1,6 à 6,3 mm, et plus éventuellement.La présente norme est applicable quelle que soit la nature du métal déposé par les électrodes.

Main informations

Collections

National standards and national normative documents

Publication date

December 1987

Number of pages

2 p.

Reference

NF ISO 6847

ICS Codes

25.160.20   Welding consumables

Classification index

A81-304

Print number

1

International kinship

ISO 6847:1985
Sumary
Manual metal arc welding. Covered electrodes. Deposition of A weld metal pad for chemical analysis.

La présente norme définit le mode d'exécution d'un dépôt de métal d'apport obtenu par fusion d'électrodes enrobées utilisées manuellement elle précise le mode de prélèvement des copeaux pour l'analyse chimique par voie humide et les conditions de préparation du dépôt en vue de l'analyse spectrale. Les dépôts peuvent être obtenus normalement à partir d'électrodes de diamètre 1,6 à 6,3 mm, et plus éventuellement. La présente norme est applicable quelle que soit la nature du métal déposé par les électrodes.
Replaced standards (1)
NF A81-304
January 1969
Standard Cancelled
Coated electrodes for manual arc welding. Procedure for the deposition of weld metal in view of chemical analysis.

Standard replaced by (1)
NF EN 26847
May 1994
Standard Cancelled
Covered electrodes for manual metal arc welding. Deposition of a weld metal pad for chemical analysis.

Le présent document définit le mode d'exécution d'un dépôt de métal d'apport obtenu par fusion d'électrodes enrobées utilisées manuellement. Il précise le mode de prélèvement des copeaux pour l'analyse chimique par voie humide et les conditions de préparation du dépôt en vue de l'analyse spectrale. Les dépôts peuvent être obtenus normalement à partir d'électrodes de diamètre 1,6 mm à 6,3 mm, et plus éventuellement. Le présent document est applicable quelle que soit la nature du métal déposé par les électrodes.

New: UPSELL service
- The UPSELL service allows you to easily update one of your standards.
- With a single click, add a new language, the Requirements or Redline+ service and add one or more additional users.
- Whether you are in the process of acquiring a standard or it is already available in your personal space, the UPSELL service is available at every stage to help you understand it and implement it within your organization.
Need to identify, monitor and decipher standards?

COBAZ is the simple and effective solution to meet the normative needs related to your activity, in France and abroad.

Available by subscription, CObaz is THE modular solution to compose according to your needs today and tomorrow. Quickly discover CObaz!

Request your free, no-obligation live demo

I discover COBAZ