NF M07-025
NF M07-025

NF M07-025

January 1986
Standard Current

Combustible liquids. Determination of sulphur content. High temperature combustion.

La présente norme décrit deux méthodes de détermination de la teneur en soufre des produits pétroliers, par combustion à haute température et dosage des composés gazeux du soufre résultant de la combustion. La première méthode fait appel à une combustion dans un four à induction, la seconde à une combustion dans un four à résistance.Les deux méthodes s'appliquent aux produits renfermant plus de 0,1 % de soufre et dont le point initial de distillation est égal ou supérieur à 180 °C.Les produits contenant des additifs métalliques peuvent donner des résultats par défaut.En cas de litige et sauf accord contraire des parties, seule la méthode utilisant le four à induction devra être utilisée.

Main informations

Collections

National standards and national normative documents

Publication date

January 1986

Number of pages

18 p.

Reference

NF M07-025

ICS Codes

75.160.20   Liquid fuels
Sumary
Combustible liquids. Determination of sulphur content. High temperature combustion.

La présente norme décrit deux méthodes de détermination de la teneur en soufre des produits pétroliers, par combustion à haute température et dosage des composés gazeux du soufre résultant de la combustion. La première méthode fait appel à une combustion dans un four à induction, la seconde à une combustion dans un four à résistance. Les deux méthodes s'appliquent aux produits renfermant plus de 0,1 % de soufre et dont le point initial de distillation est égal ou supérieur à 180 °C. Les produits contenant des additifs métalliques peuvent donner des résultats par défaut. En cas de litige et sauf accord contraire des parties, seule la méthode utilisant le four à induction devra être utilisée.
Replaced standards (1)
NF M07-025
NF M07-025
December 1961
Standard Cancelled
Liquid fuels. Determination of sulphur in petroleum products by the rapid high temperature combustion method.

ZOOM ON ... the Requirements department
To comply with a standard, you need to quickly understand its issues in order to determine its impact on your activity.

The Requirements department helps you quickly locate within the normative text:
- mandatory clauses to satisfy,
- non-essential but useful clauses to know, such as permissions and recommendations.

The identification of these types of clauses is based on the document “ISO / IEC Directives, Part 2 - Principles and rules of structure and drafting of ISO documents ”as well as on a constantly enriched list of verbal forms.

With Requirements, quickly access the main part of the normative text!

With Requirements, quickly access the main part of the normative text!
New: UPSELL service
Need to identify, monitor and decipher standards?